Månedens film
Vores børnehjem

Fire danske barn på barnehjemmet Skovgården inviterer oss inn i deres verden på modig og ærlig vis. Filmregissøren Ulla Søe har fulgt livene deres i et år gjennom både gode og vonde øyeblikk. Thais, Tobias, Lærke og Sarah er alle mellom 7 og 11 år og kan ikke være hos foreldrene sine fordi de ikke passer godt nok på dem. Selv om ingenting er normalt når man som barn gjennomlever det vanskeligste ved å leve uten foreldrene sine, er det likevel mye i barnas liv som ligner andre barns. De pusser tennene om morgenen, går på skole og får høytlesning av de voksne om kveldene. De gleder seg til bursdager, til å spise godteri og få tid med iPaden, og de synes det er fint når favoritt-voksenen skal legge dem eller koser dem i håret. Det er både gode og dårlige dager når man savner foreldrene sine og kunne ønske at ting var annerledes.

Klikk her